Nadmiar kwasów a dolegliwości reumatyczne cz II

Zmienić dietę! Oczywiście zmiana diety to podstawa.

Trzeba spożywać jak najmniej mięsa wieprzowego, mało tłuszczu oraz cukrów. Wymagane będzie regularne spożywanie posiłków, a jedzenie powinno się w jamie ustnej rozgryzać bardzo dokładnie. Przed jedzeniem nie powinniśmy spożywać owoców. Natomiast dobrze będzie unikać soli, ponieważ prowadzi ona do rozwoju nadciśnienia, a to będzie niszczyć błony żołądka i większy ryzyko udaru. Spożywamy jej zbyt dużo nawet więcej niż mamy zapotrzebowania. Szczególnie dużo soli mają wszystkie posiłki, które są wysokoprzetworzone.

Powinno się także unikać alkoholu, kofeiny oraz nikotyny. Nasz organizm będzie na pewno dobrze odczuwał wszystkie działania związane z ruchem o umiarkowanym obciążeniu. Powinno się unikać przeciążenia. Wiele metod niestety obecnie zawodzi, ponieważ nie biorą one pod uwagę konieczności zobojętnienia kwasów. Przy wielu schorzeniach samo odżywienia nie będzie wystarczać. Trzeba będzie bowiem podjąć takie działania, które doprowadzą do tego, że zneutralizuje się zakwaszenie tkanek w organizmie. Jeśli chcemy sobie skutecznie poradzić z problemami powinniśmy spożywać posiłki powoli i każdy kęs należy dokładnie rozgryzać. Spożywamy mało białko zwierzęcego. Dobrze będzie zrezygnować całkowicie ze słodkich napojów, unikać soli i nie pić alkoholu.

Dobrze będzie unikać potraw, które mają kremową, oleistą konsystencję, staramy się unikać sosów. Powinno się spożywać również mało tłuszczu oraz rezygnować z konserw i żywności sztucznej. Pijemy dużo wody ale nie w czasie jedzenia tylko przed posiłkami oraz po nich. Zamiast intensywnego treningu powinniśmy się zdecydować na takie ćwiczenia, które będą dawać nam umiarkowany ruch. Regularne spożywanie mieszanek warzywno – owocowych w postaci zmicelizowanej sprawi, że pokarm będzie przechodził przez jelita tak, że nie będzie się działo nic niebezpiecznego a będzie można mówić o skutecznym oczyszczeniu. Jeść powoli i dokładnie rozgryzać każdy kęs Spożywać bardzo mało białka pochodzenia zwierzęcego

Maria

Instruktorka fitness. Każdy dzień zaczyna od porannego biegu i odpowiedniego posiłku.

Zobacz również